2015. szeptember 11., péntek

HYD vs BOF

Japán vagy Korea?

Ismét eljöttem, hogy összedobjak egy jó kis bejegyzést. Sokat gondolkoztam, hogy mivel csalogathatnék ide több látogatót. Kérdés: hogy szerezz olvasókat egy japán bloghoz? Válasz: dobj bele koreait! Viccet félretéve, nekem nagy szívfájdalmam, hogy a dorama-kedvelők nagy része a "dorama" szó hallatán rögtön a k-dramakra asszociál, és egy japán se jut eszébe. De miért vagyok én, ha nem azért, hogy elárasszak mindenkit a csodás j-dramakkal? Szóval itt a beígért összehasonlítás, hölgyeim és uraim, eposzi küzdelem következik!

Hana yori dango (link)

Aki nem ismeri a történetet, az olvassa el a korábban leírt ismertetőt. A Boys over flowers is lényegében ugyanerről szól, csak pár karakter, helyszín meg lett változtatva, és bedobtak pár (szerintem szükségtelen) eseményt. Őszinte leszek, nem csak a Japán felé való elfogultságom miatt, de egészen addig magasztaltam az égig a BOF-t, míg meg nem néztem a Hana yori dango-t. Tényleg egy remek sorozat mindkettő, de szerintem a HYD jobban el lett találva, ha figyelembe vesszük, hogy az a korábbi, és a koreai készítők már tanulhattak az azáltal elkövetett hibákból. Egyiket sem tegnap láttam, de többször megnéztem már őket, és azért valamicskére csak emlékszem. A Boys over flowers-ben néhol jobban tetszettek a karakterek (mondom NÉHOL!) a Hana yori dangónak viszont az atmoszférája nyerte el a tetszésem. Előbb említettem, a koreai változatban volt pár szükségtelen történeti szál, ilyen volt szerintem a két fiú versenye, de mielőtt még valaki azt hinné, hogy én itt most a sárga földig le akarom alázni, jó kis sorozat az is. Hogy kicsit jobban megnézzük a különbségeket, ami az alaptörténetben nem sok volt, vegyük elő a szereplőket!

Szereplők: 

Inoe Mao - Makino Tsukushi
Továbbra is egy kérdés foglalkoztat engem: Hogy lett ő a csúnya lány? Olyan szép arca és édes mosolya van, hogy meghalok *vissza a témához* Szerintem Mao annyiból volt jobb válaszát, mert MatsuJunnal tényleg összeillenek. Szép pár voltak, jó volt rájuk nézni. Nagyon szimpatikus volt nekem, közpolgár létére normális modorral. Legalábbis viszonyítva. 

Ku Hye Sun - Geum Jan Di
A sorozaton kívül Hye Sun egy nagyon aranyos nő. A képek alapján értem, kívülről, belül nem ismerem. Inkább mondanám Mao-t a nyertesnek, pont az előbb leírtakkal. Nem csak azért, mert a sorozatban sikeresen megoldották, hogy ne legyen épp a top200 szépség között (a valóságban meg tiszta cuki...) de abszolút nem passzolt az ő párosuk szerintem. Eleinte utáltam Jan Dit, olyan undorítóan evett, és egy igazi alpári fruska volt, mocskos szájjal. De ahogy haladt a történet, ő is változott, elviselhetőbben evett, és a viselkedése is megváltozott. Leszámítva a kissé félresikeredetten koreografált csatajelenetet Ga Eul gonosz csábítójával. Összegezve a végére egészen megkedveltem, de Mao for president továbbra is.

Matsumoto Jun - Domyouji Tsukasa
Aláírom, a sorozat folyamán Tsukasa nem volt épp a leghelyesebb a szememben. De mégis egy tökéletes választás volt a szerepre. Ez a buta vigyor, ahogy eljátszotta (oké, nem csak játék, tényleg az) hogy egy elcsökevényesedett agytekervényekkel rendelkező idióta, az ismertetőben leírt szójátékok, amit sajnos a koreaiban nem adtak annyira jól át. Kicsit talán jobban is illett a személyiségéhez a szerep.

Lee Min Ho - Goo Jun Pyo
Min Ho inkább a történet elején megismert, szadista gazdag gyereket alakította jól. A lüke Domyouji szerep nem illett hozzá. És mint mondtam, nem a legösszeillőbb pár Hyu Sunnal. Színészként elismerem, hogy jól teljesít, gondolom más szerepekben. Talán ezért mondanám inkább MatsuJunt a nyertesnek. 

Oguri Shun - Hanazawa Rui
Azon kívül, amit már az ismertetőben leírtam, túl sokat nem tudnék róla mondani. Nehezen tudnék dönteni a két színész között, de később majd meglátjátok, hogy azért talán mégis sikerülni fog. 

Kim Hyun Joong - Yoon Ji Hoo
A japán színészekről és karakterekről már elmondtam a véleményem, ezért a hosszabb szövegek a koreaiakhoz fognak tartozni. Golyóálló mellény, ötvenféle ellenméreg, paprikaspray; felkészültem! Kim Hyun Joong nem egy jó színész. Ne, légyszi ne öljetek meg! Tudom, hogy ezért most mindenki utálni fog, rám uszítja az egész klánját, de valljuk be, nem az. Illett hozzá a szerep (legalábbis az akkori énjéhez, kinézetéhez, a mostani meg...) de más sorozatban is láttam, és nem valami profi. Kicsit akaratosabb is volt az ő karaktere. Szóval igaz, hogy Shun nem erre a szerepre született, de ő még ennek ellenére is jól alakított. Ne utáljatoook!

Matsuda Shota - Nishikado Soujiro
Hát, ööö. izé... Shota szerintem egyértelműen nem a nőcsábász szerepre specializálódott, szóval nem a legjobb választás. De azért szeretjük őt is. Rivaille-ként szívesebben láttam volna (hüpp hüpp) De most megteszi ez a szerep.

Kim Bum - So Yi Jeong
Na, Kim Bumnak már van külseje a szerephez. Ebben ő nyert. Ami még különösen tetszett, hogy ő is kapott egy jó kis kiteljesedett szerelmet, ami sajnos a japánban nem jött össze. 

Abe Tsuyoshi - Mimasa Akira
Ő sem épp a legvonzóbb férfiegyed a szívemben, de jól alakította szerepet, szóval meg van dicsérve. És a koreai párjánál jóval több szerepet kapott. És nála mondjuk talán helyesebb is.

Kim Joon - Song Woo Bin
Eskü, a sorozat feléig fogalmam sem volt róla, hogy mi a neve. Nem kapott valami sok szerepet, sőt, szinte semmit. Ezért nem tudnám megmondani, hogy milyen is a színész, vagy a karakter. Ebben azért a HYD lényegesen odafigyelőbb volt. 

Bár a HYD-nál nem beszéltem a zenéről úgy igazán, de ha összehasonlítás, el kell mondanom, hogy a betétdalok egyértelműen jobban tetszettek ott. A SHINee és Kim Hyun Joong szám kivételével nem volt valami bejövős az OST, főleg a Ashily Lucky című száma idegesített nagyon. Bocsi...

Na, és miután ily csodásan és hatásosan megutáltattam magam a fél olvasótársasággal, nyugodt szívvel távozom. Na, de komolyan, nem lehúzni akartam, mert tényleg nagyon jó sorozat a BOF is, de ha választani kell, egyértelműen a japán változat. Köszi, hogy végigolvastad, gyere máskor is!

Kapcsolódó cikkek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony